رواية بيان العشق الفصل العاشر 10 بقلم سلمي ابراهيم
بيان العشق 💞
بارت10
السكرتيرة..عالعموم مكتبه في الدور التاني المكتب التالت
بيان..تمام متشكرة..وراحه للمكتب
حبيبه..قلبك قسي عليا لي يا عمرو
عمرو بعتاب..عشان زهقت منك ..كل لما اقولك ع حاجه متعمليهاش بردو بتعمليها
حبيبه..يا عمرو نا كنت قاعده زهقانه امبارح ورنيت عليك نت مردتش عليا وكنت عاوزه اخرج لاني كنت زعلانه منك
عمرو افتكر انو مكانش رد عليها فعلا..اه صح..مردتش عليكي بس بردو دا ميدكيش الحق تخرجي من غير مانا اعرف صح
حبيبه..لا مش صح..انا عاوزه اعرف نت لي بقا مردتش عليا...كنت معاها
عمرو بصلها بحده..معاها ازاي
حبيبه..قربت منها يا عمرو
عمرو..اي الجنان دا يحبيبه..نتي تعرفي عني كدا..اكون بحب واحده واقرب من واحده تانيه انا لايمكن أقرب من واحده غير ما كون بحبها
حبيبه بابتسامه..يعني نت بتحبني زي ما بحبك يا عمرو
عمرو..حاسس اني بحبك اكتر يا حبيبه ...
حبيبه حطت ايديها ع رقبتو..بس نا بقا بحبك اكتر من اي حد في الدنيا
ابتسم عمرو ليها..آخر مره اقولك حاجه ومتسمعيش الكلام
حبيبه ..حاااضر اخر مره....
عينه جات ع الكميرات لقا بيان طالعه للمكتب
عمرو اتخض اوي ميعرفش لي..ينهار اسود...بيان طالعه
حبيبه بصتله باستغراب..ومالو يعني ما هي عارفه علاقتنا
عمرو بتجاهل كلامها..نتي لازم تختفي دلوقتي
حبيبه بصدمه..في اي يا عمرو..دا ابوك لما كان بيجي كنت بتسيبني عادي خايف منها لي
عمرو بيشدها..مش وقتو كلامك دا ..واخدها للباب التاني..انزلي بسرعه من هنا..يالا لسه هتبصيلي
حبيبه بقت مش مصدقه نفسها من الصدمه وخرجت ومشيت وهتموت من الغيظ.......
عمرو كان خايف اوي تشوفها ميعرفش لي خاف اوي كدا........
خبطت بيان بكسوف خفيف..
عمرو..ادخل
بيان دخلت بابتسامه جميله عمرو ابتسم تلقائيا..تعالي يا بيان..اي عامله اي دلوقتى
بيان بتقعد عالكرسي..الحمدلله احسن شويه
عمرو كان لسه باين عليه التوتر..ونتي..احم...يعني جيتي ازاي
بيان باستغراب..مالك يا عمرو مهو السواق جابني.. هو بابا واونكل راضي هنا
عمرو..اه فالمكتب اللي جنبنا...تعالي سلمي عليهم وبعدين نروح للدكتور
بيان..ماشي يلا........
وراحو سلمو عليهم..
راضي..عمرو عامل معاكي اي يا بيان.....
بيان بصت لعمرو..الحمدلله يا عمي..هو بيعاملني كويس بصراحه
راضي..إن ضايقك بس في اي حاجه قوليلي ونا هجيلكو فثانيه اروقو.....
ضحكت بيان وعمرو ..شويه وخرجو ....
كانت حبيبه هتموت من الغيظ فضلت واقفه تحت مستخبيه ورا شجرة..لقيتهم خارجين من الشركه وعمالين يضحكو مع بعض..راح عمرو فتح لبيان باب العربيه وركبو ومشيو
حبيبه بغلل شديد..يالهوي...ماشي يا بيان الكل"ب انا هوريكي......وروحت
وصلو لحد دكتوره العلاج الطبيعي.....
الدكتورة..بصي هو كل دا يتحل بالعلاج والتمرين
بيان..تمرين..تمرين ازاي..اروح جيم يعني
الدكتوره.. مش لدرجة جيم يعني تمرينات فالبيت عادي لو عندك حد بيفهم شويه في الحاور دا هيفيدك.. وبصت لعمرو..جوزك ماشاءالله شكلو رياضي..
عمرو..يعني علي ادي
بيان بضحكه..دا بايت في الجيم دا
الدكتورة بابتسامه..خلاص..هو بس اول ما تصحي كام تمرين كدا وقبل ما تنامي بردو..بس تمرينات خفيفه متجهديش نفسك..وزودي من البروتينات والحاجات اللي فيها كالسيوم
عمرو..تمام يا دكتوره..سيبيلي نا الموضوع دا........
عدي الوقت وجهه الليل
بيان..يعني هبدأ تمرين من بكرا
عمرو..اه هتعملي كام حاجه خفيفه بس يفكو جسمك زي ما الدكتوره قالت..بس اهم حاجه تاكلي كويس
بيان..حاضر هحاول...نت هتخرج
عمرو..اه اصحابي عاوزيني
بيان بصتلو بزعل..اصحابك ولا حبيبه......
عمرو بصلها ومعرفش يرد..بصي...
بيان قاطعته.. براحتك.......
عمرو بسرعه..لا صدقيني مش حبيبه..هي اصلا بتبعد عني الفترة دي لأنها حاسه اني بقيت افكسلها
بيان..بجد؟!
عمرو..اه بجد..مش هكدب عليكي..بس صاحبي معتز نتي عارفاه عاوزني اقعد معاه
بيان..بس متشر"بش
عمرو..لا نا اصلا مبشربش بس هي جات غلطه المره اللي فاتت..نتي بس خدي بالك من نفسك
بيان ..حاضر
عمرو..ولو عوزتي تنامي نامي متستنيش
بيان..هو نت هتتاخر
عمرو..لا هحاول اجي بدري متقلقيش
بيان..ماشي......
عمرو بابتسامه..يلا عاوزه حاجه
بيان..لا تسلم
حط ايده ع خدها بخفه..باي
بيان ابتسمت..باي......ومشي وهي حطت ايديها ع خدها مكان لمسته ..هي فعلا بتعشقه.....لكن للأسف متعرفش هو بيفكر ازاي
كان سايق عمرو ووصل لبيت حبيبه ونزلتلو..وميعرفش لي كدب ع بيان
عمرو..مالك
حبيبه بحده..نت ازاي تخرجني من المكتب بالطريقه دي الصبح
عمرو اتردد يقول اي..معرفش بس حسيت انها ماينفعش تشوفنا كدا
حبيبه..لا يعمرو نت بتخاف منها
عمرو بحده وعصبيه..حبيبه مش ملاحظه انك بقيتي تطاولي عليا كتير
حبيبه..والله مش قصدي..متزعلش
عمرو..تمام..تعرفي بقا تخر"سي لحد ما نوصل
وشغل العربيه ومشي وهي كانت خايفه تكلمو وهو مش طايق يكلمها
عمرو لنفسو..هو نت بتحب حبيبه..ولا مشدود لبيان ولا صعبانه عليك بيان ولا مجرد متعود علي حبيبه ولا مبتحبش حد اصلا...نت عاوز اي بالظبط...وكان سرحان عن الطريق ..جاي يحود عمل حاجه غلط خليته خبط في عمود وبردو تفادا الخبطه عشان متجيش في حبيبه وهو اللي اتخبط جامد....لكن اغم عليه
حبيبه بخضه شديده..عمرو.....عمرو.......
يتبع........